Трохи про читання з особистого
Практика будує міцні нейронні зв'язки. Щоб бути успішним - треба тренуватися ЩОДНЯ. І не важливо чому ви приділяєте увагу- математиці, мові, фізичному розвитку, читанню...
📕 Коли мозку важко він (мозок) починає шукати вихід: попити\поїсти\ треба в туалет\не цікаво\ сумно...(можна ще дописувати й дописувати) Тому коли дитині важко дається читати, то дитина вигадає будь що, аби цього не робити.
📗 В ідеалі читанням зацікавлюють. Але дедалі менше стає дітей, яких можна мотивувати читанням. До речі, лякалки, наприклад, "в середній школі будуть великі параграфи", ще й відіб'ють бажання вчитися. Тому не цікаво вашій дитині читання - приймаємо як є. І починаємо просто виробляти навичку читання (як чищення зубів). Сподіваючись на те, що в подальшому її такі захопить книжковий світ.
📒 Слідкуємо за часом! Таймер на 5-7 хвилин. Цього вистачить. Інколи навіть буде виникати бажання дочитати розділ вже без таймеру. :))
Відпочили і ще почитали 5-7 хвилин.Потім ще раз. Як на тренуванні - спокійно 3 по 5-7 хвилин краще, ніж зі скандалом 1 раз 15 хвилин.
📕 Нагорода за читання! Ні, це не гроші та солодощі. Це все те, що любить дитина. і ми з вами цим користуємося. Наприклад, спочатку читання - потім ігри на комп'ютері. Або - ввечері читати в ліжку стільки, скільки хочеш і при цьому НЕ СПАТИ. Все рівно за 10-15 хвилин дитина вже засинала.
📘 Важко читати вголос - читаємо мовчки. Так, мамам це не дуже подобається. Тому що ми не чуємо як та скільки прочитала дитина.
Порада - дитина читає мовчки, ви поруч з нею - читаєте також мовчки теж саме. А далі дитина вам переказує, або находить потрібне речення \ уривок\опис героя\місця події... (на що тільки вистачить вашої фантазії).
📓Не обов'язково книга нашого дитинства сподобається нашим дітям. 😬 В них можуть бути свої улюблені автори та герої.
🔰 Можна практикувати "Правило 15 сторінок". Обрана книга має бути прочитана до 15 сторінки і тільки потім робити висновок читати далі або поставити на полицю.
Успіхів та терпінням нам усім!






                                                                  16 порад батькам третьокласників

Порада 1

Нагадати дитині, що домашні завдання потрібні для того,що закріпити те, що пояснював вчитель на уроці, інакше в довгострокову пам’ять знання не перейдуть.

Порада 2

Навичка виконання домашніх завдань без допомоги батьків не формується, такий закон засвоєння знань.

Як допомогти дитині у підготовці домашнього завдання:

- Перевірте чи правильно організоване робоче місце учня;

- Привчайте дитину вчасно сідати за уроки;

- Не дозволяйте учню занадто довго сидіти за робочим столом. Своєчасно влаштовуйте невеличкі перерви;

- Спочатку контролюйте чи всі уроки виконані. Будьте присутні, коли дитина виконує домашні завдання, підбадьорюйте, пояснюйте, якщо учень щось не зрозумів або забув, але не замінюйте його діяльність своєю;

Порада 3

Якщо батьки не контролюють і не допомагають дитині виконувати домашні завдання, то учень може його не робити і не записувати.

Порада 4

Важливо спочатку перевіряти і співставляти те, що дитина записала в щоденник і те, що було реально задано – діти інколи не записують частину завдань.

Порада 5

Показувати дитині приклад організованості і зібраності.

Порада 6

Прийняти думку, що негативні оцінки в учбовому процесі неминучі, тому важливо не карати дитину, навпаки допомогти розібратися в проблемі.

Для успішного навчання важливо:

- Наскільки добре дитина розуміє зміст слів «неможна» і «треба»;

- Чи знайоме дитині почуття відповідальності;

- Чи організована дитина в найпростішому розумінні цього слова;

Порада 7

Не думати, що якщо мама і тато відмінно навчалися в школі, то їх дитина обов’язково буде відмінником – діти необов’язково повинні бути схожими на батьків.

Порада 8

Батьки мають пам’ятати, що в навчанні важливі не так оцінки, як реальні знання і вміння учня, його працездатність, відповідальність, потреба в отриманні нових знань. До того ж слід враховувати, що успішність в навчанні визначається багатьма факторами . Не останньою є віра батьків в можливості своєї дитини, а також їх спроможність надати реальну допомогу учню.

Порада 9

Якщо часто сварити дитину за «двійки» , може з’явитися шкільна тривога, яка дуже вплине на успішність. Навіть найрозумніша дитина може отримати низьку оцінку, якщо вона боїться, бо страх блокує пізнавальну діяльність.

Якщо дитина погано навчається, то:

- Вона втратила віру в свої сили;

- Боїться, що його спитають на уроці;

- Йому соромно відповідати перед учнями, перед вчителем;

- Дорослі ставлять завищені вимоги;

Порада 10

Не вимагати від дитини більше за її можливості на даний момент.

Що робити?

- Встановити точний діагноз (погіршення самопочуття, проблеми в родині …);

- Починати з найпростішого ( вселити почуття впевненості в своїх силах, пробудити інтерес до навчання);

- Підбирати цікаві завдання;

- Уникати нервозності і невиправданих конфліктів;

- Батькам слідкувати за собою, за своєю інтонацією під час занять, намагатися не підвищувати голос;

- Обов’язково відмічати перші успіхи дитини;

- Намагатися розвинути в дитині почуття гідності;

Порада 11

Важливо самим батькам спокійно ставитися до оцінок дитини і не вимагати від неї лише відмінних оцінок - якщо мама занадто сильно турбується за оцінки, то і у дитини з’являється страх не виправдати сподівання мами.

Порада 12

Важливо навчити дитину порівнювати свої досягнення із своїми попередніми, а не з досягненнями інших учнів.

Порада 13

Обов’язково хвалити за успіхи, створювати ситуації успіху, відмічати найменші досягнення. Придумайте штучні стимули у вигляді винагороди, які можна давати регулярно за невеликі досягнення у навчанні та поведінці.

Навчальна діяльність є спільною, розподіленою – від дорослого (вчителя, батьків) надходять завдання і стимули, а від школярів – активність у їх досягненні.

Порада 14

Дитина повинна бачити, що помилятися – це нормально, що помиляються мама і тато, бабусі і дідусі. Важливо вчасно і правильно виправити свою помилку.

Порада 15

Діти часто сприймають оцінку за роботу, як оцінку особистості, тому треба вчити розділяти : «Я хороший, але в роботі я припустився 20 помилок і тому отримав «2».

Порада 16

Важливо налаштовувати дитину : якщо вірити в успіх і старатися , то все обов’язково вийде.

Зробити перший крок у вихованні самостійності допоможе простий прийом – скласти розклад виконання домашніх завдань.

- Письмові завдання варто чергувати з усними.

- Бажано завдання виконувати в той день, коли його задали, що не забути вивчений матеріал. Завдання з читання (переказ, вірш напам’ять) та іноземну мову варто повторити кілька разів.

- Розподілити задані уроки рівномірно за днями тижня, щоб не було «то густо, то пусто».

- Інтенсивне виконання будь-якого уроку не повинно перевищувати 30 хвилин.

                Бажаю гарних оцінок у новому навчальному році !!!


                                     

                              7 правил складання портфеля  

 Правило 1: дитина повинна самостійно збирати - розбирати портфель. Щоб добре орієнтуватися у власному портфелі, дитина повинна збирати - розбирати його самостійно. Інакше, замість того щоб слухати вчителя, вона велику частину уроку шукатиме в портфелі необхідні речі. Навіть якщо в портфелі всього одне відділення (хоча в більшості сучасних ранців їх як мінімум три), дитині буде потрібно не менше 10-15 хвилин, щоб знайти потрібну річ в незнайомих надрах портфеля. 

Правило 2: портфель треба збирати щодня. Щодня в портфелі скупчується безліч непотрібних папірців, крихт і всіляких «цінних», але абсолютно непотрібних в школі речей. Стежте, щоб дитина щодня виймала з портфеля весь вміст, викидала сміття і складав назад в портфель тільки необхідні речі. 
Правило 3: нічого зайвого. Завдання батьків - стежити, щоб дитина не носила з собою зайвої тяжкості. По санітарних нормах, що діють, більше трьох кілограмів піднімати першокласникам не рекомендується. Окрім покладених за програмою 2-3 підручників і 2-3 зошитів, в ранці першоклашки обов’язково лежатимуть пенал з ручками і олівцями, щоденник, рахункові палички, підставка для книг. В результаті набирається якраз близько трьох кілограмів. Перший час батькам доведеться контролювати, що дитина кладе в портфель, а потім він буде це робити самостійно. 
Правило 4: гігієнічне приладдя.   Покладіть вологі серветки. Вони можуть знадобитися після уроків праці, малювання.

Правило 5: Заощадження з їдальні. Часто діти приносять з їдальні булки та хліб. Тому перевірити рюкзак на вміст їжі не буде зайвим.

Правило 6: Іграшки в портфелі. Домовтеся з  дитиною, що вона діставатиме іграшки з портфеля тільки на перерві, а перед початком уроку знову прибере їх в портфель. Можна, наприклад, укласти угоду, що при першій скарзі вчителя з приводу ігор на уроках - іграшки залишаються удома. 
Правило 7: Мобільний телефон. Питання, давати чи ні дитині в школу мобільний телефон, до цих пір залишається спірним. Мобільний телефон не є предметами першої необхідності. При необхідності вчитель має всі телефони батьків або зателефонувати можна з прийомної директора. Якщо Ви все-таки вважаєте, що телефон необхідний, поясніть, що під час уроків необхідно виключати звук і прибирати телефон у портфель. Крім того, необхідно пам'ятати, що телефон може загубитися або бути вкраденим.