4  КЛАС


Нижче розміщено два твори, які написали  Твої ровесники. У  них діти висловлюють свою думку про те,   що сказали б тварини, якби вміли говорити.

Використай  зміст творів для відповідей на запитання, що подані нижче.

 

 

Коли я був маленький, то дуже дивувався, чому нерозмовляють наша кішка та наш  песик.  Я вважав це несправедливістю: чому це вони немають дару розмовляти, а ми маємо? Вони ж від нас не гірші... Потім я вирішив, що неможе бути в природі такого, щоб звірі неговорили.

Мабуть, вони розмовляють тільки між собою, потайки, щоб люди нечули, думав я. Я вважав, що звірі та птахи образилися на людей за те, що ми їх винищуємо та їмо, тому й перемовляються так, щоб ми їх незрозуміли. Шифруються,  тобто.

Дмитро

 

 

 

Я думаю, що, якби звірі та птахи навчилися говорити  як ми, то  розказали б  чимало цікавого та важливого. Наприклад, кіт розповів би, як він лікує людей, вкладаючись їм на коліна та муркаючи. Орел міг би поділитися всім побаченим на землі з висоти свого польоту.  Соловейко описав би усі екзотичні краї, людей та тварин, що йому зустрічалися на довгому шляху сезонного перельоту до Африки. А от свого папугу Ромчика я спитав би, чому він такий веселий,  що заставляє його прокидатися рано-вранці та чинити в хаті галас. ..

Іван

 

 

Завдання 1.

         Учителька прочитала  твір  Дмитра і виявила, що він  не знає правило написання деяких слів. Відшукай  у тексті ці слова,  запиши їх з дотриманням правил правопису                      (2 бали)

Завдання 2.

         При відмінюванні деякі іменники змінюють приголосні [г],[к],[х] на [з/],[ц/], [с/]  перед закінченням –і. Відшукай у  тексті Івана такі іменники та запиши їх.        (1 бал)

Завдання 3.

         Прочитай  синоніми  до дієслова  говорити:  казати, мовити, висловлюватися, ректи.  Доповни  даний ряд  ще трьома синонімами. Запиши їх.  (3 бали)

 

 

 

 

Завдання 4.

         Американські вчені виявили, що  риби не мовчать, а видають багато різних звуків, спілкуючись між собою. Ці звуки  змінюються в залежності від стану риб, навколишнього середовища чи, навіть, температури води у водоймі.

Проте в українській мові є фразеологізм, що заперечує дослідження американських вчених. Про який фразеологізм йде мова? Запиши його та поясни, що він означає.  (2 бали)

Завдання 5.

         Нещодавно проведені дослідження показали, що є тварини, у яких здатність до імітації звуків більша,  ніж у папуг.

         Довідайся  назву тварини, яка  має найкращу здатність імітувати звуки, відгадавши зашифроване  слово (цифри вказують на  порядковий номер букви в українському  алфавіті) .

6, 7, 16, 31, 25, 12, 18, 11

  Склади і запиши речення з відгаданим Тобою словом.    (3 бали) 

 Завдання 6.

         Вчені довели, що тварини можуть спілкуватися беззвучно з огляду на їх ___________________ .  

                                              слово – відгадка

 

Відгадай пропущене слово, розгадавши ребус.  Запиши його і провідміняй. ( 8 балів)

 

1 = 3                                                         1= В

Завдання 7.

Про що б Ти хотів/ хотіла поговорити з тваринами, якби   розумів/ розуміла їх  мову?

 

 Склади відповідний діалог з однією твариною і запиши його, дотримуючись правил правопису. Обсяг діалогу – 5 реплік одного учасника/ учасниці  розмови (з врахуванням вступних і прикінцевих етикетних формул).

                                                           (  4 бали)

 




1. Підкресли у тексті речення, яке НЕ відповідає малюнку.

У цю осінню пору року небо дуже мінливе. Ще кілька хвилин тому світило сонце. Та враз наповзли темно-сині хмари. Полив теплий весняний дощ.

Здійнявся вітер. І є надія, що він розвіє хмари. Тоді со­нечко знову потішить землю своїм лагідним промінням.

2. Зміни підкреслене в попередньому завданні речення так, щоб воно відповідало малюнку. Запиши його. 

 

3. Визнач і запиши мету тексту, поданого у першому завданні.

4. Запиши кількома реченнями пораду хлопчикам, зображеним на малюнку. 

4. Познач, який тип тексту в тебе вийшов у попередньому завданні

а).розповідь б) опис  в) міркування


1.До шкільної стінгазети надійшла замітка. Спробуй себе в ролі редактора. Відредагуй текст, доповнивши речення другорядними членами.  

                            Приємна прогулянка

Ми прийшли. Панувала тиша. Листя шаруділо. Дерева стояли. Вони пишалися. Ми назбирали. Усі залишилися.

 2.     Друже! Терміново потрібна твоя допомога.

Улянка захотіла тобі розповісти про свою маму і надіслала електронного листа. Але в комп’ютері був вірус.  Прочитай уважно її розповідь. Якщо знайдеш помилки – виправ і  запиши. А ще кількома реченнями дай відповідь на запитання Улянки.

 

Я дуже люблю мамин голоз, мамині руки і її усмішку. Мама навчила мине ховорити, ходити. Вона прочетала мині першу книшку. Від неї я дізналась, що добре, а що погано. Мама навчила мене поважати людей, робити бодрі справи й цінувати трузів. За все я вдячна своїй добрій, ласкавій і турботлевій матусі.

 

А що ти можеш розказати про свою маму? Напиши 2-3 речення.

 

 

7. Напиши план розповіді, яку можна скласти за малюнком. 

8. Допиши пропущену частину тексту, користуючись малюнком.

        Вони прощаються з рідною землею. Адже летять у теплі краї. Там доведеться бути довго. Аж навесні зможуть повернутися додому.

Ось чому подають сумні голоси.

 

9. Познач, яка частина була пропущена в тексті з попереднього завдання.

а) доказ  б) твердження  в) висновок

10. Запиши два-три прикметники, які характеризують пору року, зображену на малюнку 

11. Побудуй текст-опис (6-7 речень) зображеного на малюнку явища природи. Розпочни із заголовка. 

 

 

 

 

 


3.     Дай відповіді на запитання вікторини. Виконай додаткові завдання і запиши.

1)    Яких пташок нашої місцевості ви знаєте? (Слова-відгадки поділи на склади).

2)    Яка пташка любить блискучі речі? (Постав наголос у відгаданому слові).

3)    Який птах тримається на стовбурі дерева? (Побудуй звукову модель цього слова).

4)    Яка пташка прилітає до нас узимку? (Поділи слово на склади для перенесення).

5)    Пригадайте назви зимуючих птахів, що починаються звуком [с]? ( Придумай і запиши  з цими словами одне речення).

6)    До годівнички прилетіли вісім пташок. Скільки разом крил вони мають? (Числівник запиши словом).

 

4.     Андрій одержав завдання - записати словосполучення іменників із прикметниками в переносному значенні.  Знайди помилки і виконай це завдання правильно.

 

Залізний характер, залізне серце, залізний погляд, залізний нюх, залізний слух, залізні нерви, залізне волосся, залізний голос.

 

 

5.     Юний друже! У 4 класі  ти вперше почув про новий твір у формі есе. Спробуй зараз написати твір-есе на тему « Я пишаюся тим, що я українець!» . Бажаю тобі успіхів і творчого натхнення! 



                                     І  ВАРІАНТ

1.Перестав букви так, щоб вийшло нове слово: 

Осел, лісок, кіт, марка, кури, тіло, банка, нора, смола, качай.

Із трьома новоутвореними словами склади речення.

 2. Зміни слова так в реченні , щоб розповідалось про осінь.

Весна. Небо блакитне. Подув теплий вітер. Зазеленіла трава. На деревах зявилися перші листочки. Інколи йде теплий весняний .

 3.Заміни вислови синонімом-дієсловом.

Накивати п’ятами - …,

взяти себе в руки – …,

пекти раків - …,

вилетіло з голови - …,

не вірити своїм очам - …,

клює носом - … .

4.Перепиши прислів’я. Замість крапок упиши дібрані до виділених слів – протилежні слова.

1. Де гірка праця, там … відпочинок.

2. Праця годує, а … марнує.

3. За роботою добро ходить, а за лінощами – ….

4. Робота чорна, а грошики … .

5. Похвалити не вмію, … не смію.

6. Без початку не буде й …. .

5. Напиши твір – мініатюру «Моя сім’я»( 6-8 речень).

Моя сім’я …


                                          ІІ ВАРІАНТ

1.Склади і запиши розповідь про улюблену телепередачу.

2. Заміни вислови словами-синонімами. 

Ходити на голові –

Брати на буксир –

Ні пари з вуст –

Ні сіло ні впало –

3.Відгадай загадку. Із словом відгадкою склади 2 речення так, щоб у першому воно було головним членом речення, а в другому – другорядним.

Всі мене люблять, всі мене чекають,

а хто подивиться, кожен скривиться.

4. Які народні прикмети про зиму ви знаєте? Запиши їх (не менше 3). 

5. Випиши рядок слів, у якому всі слова записано без помилок.

•    ззаду, зпереду, знадвору, найтонший;

•    прозьба, скрізь, подвір’я, мереживо;

•    горезонт, комп’ютер, ательє, мільйон;

•    підніжжя, напам’ять, до побачення, схил.

Для усного туру:

Вислови міркування «Чому українську мову називають однією з наймилозвучніших мов у світі?» 



                           ІІІ  ВАРІАНТ

1. Перепиши речення. Склади й допиши ще 3-4 речення, щоб утворився текст. Добери заголовок, запиши його перед текстом.

     З нетерпінням я чекаю нині свята Миколая. ….

2. З’єднай частини речень так, щоб утворилися загадки. Утворені загадки запиши. Відгадай їх, відгадки запиши також.

Зразок. Зимою чорне, улітку зелене. (Ліс).

Зроду рук своїх не має, а …. 

На небі біліє, світить, а... 

Малесеньке, білесеньке, а...

Довідка: що схоче вкриє; узори вишиває; не гріє.

3. До кожного з поданих слів доберіть спільнокореневий іменник, прикметник і дієслово. Запишіть їх.

Зразок.  Сніг -  сніговик, сніговий, засніжити.

Зима - …,  …,  … .

Мороз -  …,   …,   … .

Дружба  -  …, …, … .

4. Добери з довідки тлумачення кожного з  висловів.  Запиши вислови та їхні тлумачення парами.

Зразок: Накивати п’ятами – утекти.

Правити теревені – 

Дерти горло -

На головах ходити – 

Розбити глека - 

Передати куті меду – 

ДОВІДКА. Перестаратись. Посваритись. Бешкетувати. Базікати. Кричати.

5. Запиши слова за алфавітом. Постав наголос.

  Завдання: документ,  колесо,  кропива,  фартух. 

 


                                     І V  ВАРІАНТ

1.Дай повну відповідь на запитання:

- Яким має бути справжній товариш?

- Яким повинен бути учень на уроці?

2. Згадай алфавіт, запиши вислів:

15,18, 11, 4,1 -- 6, 9, 7, 21, 7, 16, 19 10, 18, 1, 18, 31.

3. Поширити речення прикметниками. Підбери заголовок до тексту.

Скрізь лежить ___ сніг. Уся вулиця в ____ заметах. Берізки у цьому _____ царстві стоять, наче _____сад. Поряд зеленіють _____ ялинки, наче прибрались до свята. Небо нависло _____. По ньому величаво пропливають ___ ___ хмари. Повітря _____, ____. Прийшла зима.

2. Запиши у дві колонки слова:

1 – власні назви; 2 – загальні назви.

(У,у)країна, (І,і)ндик, (К,к)рим, (З,.з)ірка, (Н,н)аталка, (Ю,ю)щенко, (У,.у)жгородці, (І,і)інженер, (Б,б)ерлін, (О,о)панас, (Н,н)імець, (У,у)країнець, (Н,н)ікітенко, (А,а)зія, (В,в)орона, (В,в)ласник, (А,а)Англія, (Р,р)оман, (Д,д)иректор.

Із другої букви кожного слова прочитайте і запишіть прислів’я.

6. Склади розповідь на тему: " Без книг не уявляю свого життя”. 

Усний тур:

Прочитай напам’ять вірш про улюблену пору року.

 

 

 


                                                5  ВАРІАНТ

1.  Прочитай текст. Встав пропущені букви у виділених  словах, добираючи перевірні.                                                                                                 У казковій красі заснули бори та діброви. Глибокий з…мовий спокій охопив природу.

Та що це? У морозяній тиші лісу чути якісь дивні звуки: то кришталевий дзвін, то тихе булькання. У глухому куточку засніженого лісу, серед острівця зелено-сріблястих ялин дзвенить незамерзле джерельце. Клубочиться хмаринка пари, а над нею на голих гілках д…рев дрімають рябчики – гріються.

Такі джерельця не замерзають і в люті морози. Вода пробивається крізь шар землі й на морозі здається теплою. Часто біля таких місць узимку збираються всі мешканці лісу не тільки напитися, а й погрітися.   А навколо панує холод, усюди лежить сніг. Під міцною кригою застигли річка та озеро.               (За А.Волковою).

 

2.     У якому реченні є однорідні члени?

А      У казковій красі заснули бори та діброви.

Б Cеред острівця зелено-сріблястих ялин дзвенить незамерзле джерельце.

В       Такі джерельця не замерзають і в люті морози.

 

3.     Обери рядок, у якому записано спільнокореневі слова

А      Морозяна, морозяний

Б       Морозяна, мороз

В       Морози, (на) морозі

4. Обери рядок, у якому синоніми до слова лютий (мороз)  визначено правильно

А      Злий, недобрий, жорстокий

Б       Страшний, несамовитий, тріскучий

В       Лагідний, м’який, славний  

2.     Яке слово  має таку саму морфемну будову, як слово глибокий

А           Морозяний

Б           Теплий

В           Безхмарний

 

3. Обери рядок, у якому записано речення з дієсловом у майбутньому часі.

А      На голих гілках дуба дрімали рябчики.

Б       Такі джерельця не замерзатимуть і в люті морози.

В       Вода пробивається крізь шар землі.

 

4.     Який вислів можна вжити замість  слова  дрімати ?

А      Не зімкнути очей

Б       Клювати носом

В       Без задніх ніг

 

5.     Встанови відповідність між виділеним у реченні  словом та відмінком, у якому воно вжите

А     Такі джерельця не замерзають і в лютий мороз.     1. Родовий

Б      На гілці дуба дрімають рябчики.                              2. Знахідний

В    Збираються всі мешканці лісу біля джерельця.         3. Місцевий

А

 

Б

 

В

 

                      

 9.1.   Користуючись цифровими позначеннями літер в алфавіті, склади слово  і запиши його.  

 6, 9, 7, 21, 7, 16, 31, 27, 7  - ___________________________________

 

9.2.  Склади речення з утвореним Тобою словом, яке б відповідало такій  схемі:  

…………      …………    =========   __________.

 

10. Склади і запиши власне зв’язне  висловлювання на тему, виражену прислів’ям,  «Світ не без добрих людей». При його написанні   дотримуйся встановлених вимог. Не забудь про  тричастинну  структуру висловлювання. Передбач абзаци. Пиши грамотно. У написаному Тобою тексті  має бути близько 70 слів.

 

 





3 клас

І варіант 

1. Виконати математичні дії і записати слово:

КОР-О+И+НИ+ЦКЯ-К 

2. Скласти ланцюжок слів (6слів), де останній складпопереднього слова є першим складом наступного. 

3. До слів – назв предметів дібрати слова назви ознак: Осінь-

Слово-

 4. Написати хто (що) чим славиться:

Соловейко -

Колос –

Джерельце –

Сонце –

5. Скласти з окремих слів речення так, щоб підмет стояв на

         початку речення:

а) На, звила, кущ, пташка, гніздо.

б) В, дзюрчить, канавки, вода.

Підкреслити підмет і присудок.

1.До виділених слів дібрати протилежні за значенням так, щоб  похмура картина природи змінилася на протилежну. Дібрати заголовок.

Важкі чорні хмари пливли по небу.

Сердитий вітер гойдав віти дерев.

Жовте листя сумно тріпотіло од вітру.

Настала пізня осінь.

7*. Розв’язати ребуси і прочитати скоромовку:

Запиши скоромовку:

РІ___                                ВІ_

ДВО         ТРА                ТРА               ДРО

8. Продовжіть міркування (6-8 речень)

Ліси треба охороняти, тому що … 

ІІ варіант 

1. Поставити наголос в словах:

Запитання, завдання, предмет, ознака, листопад, читання, виразно.

2. Скласти ланцюжок слів (10 слів), де останній склад попереднього слова є першим складом наступного солова:

     Калина –

3. Доповнити речення, щоб кожне наступне речення було більше на одне слово:

     Ми працюємо.

4. До слів дібрати іменники:

     Пливе –

     Біжить –

5. Вставити антоніми і записати текст:

    У великої річки був брат … струмок.

    Близькі родичі, вони були, як рідні.

    Струмок вузький, а річка … .

    Струмок швидко мчав з гори, а річка … несла свої води.

    Та все ж мілководний струмок і … річка були вірними друзями.

6. Скласти текст, дібрати заголовок:

Як тільки спаде надвечір’я, солов’ї тут змагаються співочим хистом. Зійди у травні на Тарасову гору. І слухають цю солов’їну хвалу Кобзареві Дніпро, українське широке поле і вся Україна. І тебе зачарують співом солов’ї. З кожного гаю лине своя полум’яна пісня.

7. Продовжити прислів’я

     а) Не відкладай на завтра те, що … .

     б) За двома зайцями побіжиш … .

     в) праця людину годує, а … .

8. Скласти твір – мініатюру (6-8 речень) на тему ”Без книг не уявляю свого життя” 

ІІІ варіант 

1.     Дописати букви, щоб вийшли три різні слова

. ак, ..ак, …ак.

2.     Виписати слова, в яких звуків і букв однаково.

Дзиґа,  пам'ять,ялинка, дощик, щоденник, подія, пам’ятник,  волосся,заєць.

3.     Утворити нові слова з слів, переставляючи букви.

Волога –

Ватра –

Синок –

Слово –

Коні –

4.      Записати 6 (шість) слів, у яких після букви ”р” не ставиться апостроф. Кожне слово ввести в речення.

5.   Списати. У кінці речень поставити потрібні розділові знаки.

Скоро зимові канікули 

Скільки днів вони тривають 

А скільки свят під час канікул 

Як цікаво 

Ми всі любимо відпочивати 

Яка чудова пора року зима 

6.Замінити вислови одним словом – синонімом

Бити байдики –

Пекти раків –

Закарбовувати на носі –

Кивати п’ятами –

Тримати язик за зубами –

Як дві каплі води –

7.          Дописати казку. Придумати заголовок.

У прекрасної царівни Весни було три брати: Березень, Квітень, Травень. Березень був якийсь дивний. То веселий і теплий, із Сонечком дружить, то … .

Середній брат Квітень був … . А травень … 

 ІV варіант 

1.     Виписати слова, в яких звуків менше

Щавель, плаття, юннати, їдальня, пам’ять, яблуко, дзюрчать, Юрась.

2.Записати приклади слів до поданих звукових моделей (по 1 слову)

[- 0 = : 0], [- 0 – 0 = : 0], [- 0 - - 0 – 0 = : 0 ]

3.     Доповнити вірш влучними словами.

Люблю я українську … ,

Що розквітає на вустах,

Бо наймиліше – рідне … ,

Воно із … пророста.

4.     Утворити слова, змінивши одну букву.

 

н

о

г

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

5.     Перебудувати текст – розповідь у текст есе

Птахи наші друзі. Вони знищують шкідників лісу. А ще вони радують нас своїм співом. Бережіть птахів!

6. До сполучення слів, вжитих у переносному значенні, дібрати сполучення слів у прямому значенні.

Ліс дрімає –

Золота осінь –

Сонна пустеля –

Солодкі слова –

Срібний голос –

Суха мова -

7.   Записати прізвища в алфавітному порядку. Виберіть з кожного слова другу букву і запишіть вислів, що утворився.

Гамалія, Чубинський, Заньковецька, Єжицький, Січинський, Кухаренко, Кальченко, Кметь, Івченко, Зюрчишин, Абраменок, Ухніцький, Опанасу, Мстиславець.

8. Написати твір-мініатюру (6-8 речень) на тему ”Портрет моєї мами” 

V варіант 

1. Перебудувати спонукальне речення в розповідне

Бережіть книги – джерело знань!

2. Замінити речення словосполученнями прикметника й іменника.

а) Вітер, який проникає до тіла через весь одяг - …

б) Проміння, яке засліплює очі своїм сяйвом - …

в) Чоловік, який надзвичайно високий - …

3. Утворити нові слова з слів, переставляючи букви.

фара -

салат –

Марія –

товар –

4. В кінці кожного речення поставити потрібний розділовий знак. Слова, що в дужках записати у формі звертання.

- Що ти, (донечка), шепочеш

І чому це ти не спиш

- Я (матуся), спати хочу, але треба вчити вірш

5. Дібрати і записати протилежні за значенням слова

Тихе читання –

Тихий голос –

Тиха вулиця –

Тихе море –

Тиха погода –

6. Прочитати текст. Вставити пропущенні орфограми. Дібрати до нього влучний заголовок.

Світає. Куди щез місяць? І зірочки пірнули у синю безодню неба, .ого край запалав рожевим полум.ям. То сонечко прокинулось! За.веніла піснями земля. Вона .иро вітає новий день.

7.Утворити нове слово додавши одну букву (на початку, всередині або в кінці)

Ім’я, уха, сова, буря, порт, тир, метр.

8. Зі слів кожного рядка скласти речення і записати їх в такому порядку, щоб вийшов текст. Дібрати до тексту заголовок.

4. На, лежить, хитра, снігу, лисиця.

2. Над, кружляють, нею, ворони.

5. Лисиця, ноги, очі, і, витягнула, закрила.

1. Одна, клюнула, хвіст, в, лисицю, ворона.

3. Тут, спіймала, ворону, і, побігла, в, лисиця, ліс. 

 

                                          2 варіант

1.    Склади і запиши розповідь за поданим початком .
Вірна подружка
Оленка та Іринка – подружки. Дівчатка живуть в одному будинку, вчаться в одному класі. Вони завжди разом граються, готують уроки. Якось Іринка захворіла. …
(12 балів)
2.    Складіть два речення, в яких слово добрий вжите у прямому, а потім у переносному значенні. 
(4 бали)
3.    Згрупуй споріднені (спільнокореневі) слова. Запиши утворені групи.
Місто, місткий, місток, місточок, міст, вмістити, вміст, містечко, мостик.
(3 бали)
4.    Запишіть слова за алфавітом, поставте наголос.
Джерельце, випадок, усмішка, разом, шофер, помилка, одинадцять, загадка, горицвіт, соломинка, черговий, течія, донька, судно, джинсовий, обруч.
(9 балів)
5.    Закінчи прислів’я.
Шабля ранить голову, а слово …  .
Життя прожити – …  .
Зробив діло – …  .
(3 бали)
Для усного туру
Поміркуй, як ти розумієш прислів’я «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим».

                                  3 варіант

1. Намалювати словесний портрет своєї улюбленої квітки.           2.Списати, вставити пропущені букви, поставити наголос.

       В…дмідь, чита…ня, ч…рговий, ознака, ч…рвоний, д…ректор, гр…міти, в…селка, подруга, к…рувати, ч…ремха, р…спубліка. 

  3.Дібрати якнайбільше спільнокореневих слів до слів творити, сніг. Виділити у них префікси та суфікси (за наявності).

 4.Розібрати слова за будовою.

     Дівчинка, вишиванка, читанка, вчителька.                                                                              

                                     4 варіант

1. Встав пропущені орфограми, запиши в алфавітному порядку: 
З..рно, кр..латий, шв..денько, кл..новий, зам..рзає, пл...ве, св..стіти, ч..рвоний, ч..стенький, в..чірній, д..рев’яний, щ..бетати, ш..рокий, заст...ляє, м..жа, в..рхівка, гр...чаний, гл..бокий, т..пленько, в..ликий. 

2.Заміни окремі поняття одним загальним: 
Червоний, чорний, білий – 
Україна, Білорусь, Росія – 
Київ, Мінськ, Москва – 
Автобус, автомобіль, тролейбус – 

3.Запиши у дві колонки слова : 
- 1) слова з наголосом на другому складі; 
- 2) слова з наголосом на першому складі. 
Письменник, голуб, рибалка, адреса, осінь, цибуля, двері, учень, ялинка, єдність. 
Із перших літер кожного слова склади частину народного прислів’я. Допиши його. 
_________ ________ , а ______ ______. 
4. Перестав букви так, щоб вийшло нове слово: 
Осел, лісок, кіт, марка, кури, тіло, банка, нора, смола, качай. 
Із двома новоутвореними словами склади речення.

5. Склади розповідь : "Мій улюблений казковий (літературний) герой”. 

                                      5 варіант 

1. Запишіть речення в такій послідовності, щоб утворився текст. Вставте пропущені літери. До утвореного тексту доберіть заголовок, запишіть його перед текстом. Складіть кінцівку тексту (2-3 речення) й допишіть її.

Раптом у ст..пу з-за лісу з’явилася хмарка. Це зовсім і не хмарка, а в..л..чезна зграя шпаків. Вона насувалася швидко і зростала на очах. Сонячний  весняний день.                                                                

 

2.     Розгадайте ребуси. Запишіть слова-відгадки. З одним словом складіть речення.                                                   

2.     Заповніть «сходи» спільнокореневими словами.

 

х

і

д

 

 

х

і

д

 

 

 

х

і

д

 

 

 

 

х

і

д

 

 

 

 

х

і

д

 

л

і

с

 

 

л

і

с

 

 

 

 л

і

с

 

 

 

л

і

с

 

 

 

 

 

 Виразно прочитайте напам’ять вірш про мову або про Україну, родину.